pátek 28. září 2018

dvojí

v dolině jóšafatské jsme se potkali
tam kde nářek a pláč je slyšet
ovšem dnes
vypadalo to místo zcela jinak:
velké hodiny na rohu
a davy lidí co se na cestě z práce
zastavily někde mezi
čtvrtou a půl pátou

pak jsem se usmála a tys mě
tam na rohu pod hodinami
pozval na kafe
a já jsem řekla ne
nemám čím platit
a ty jsi řekl dobře
a ten úsměv už sis nechal

ve skutečnosti
na několik příliš dlouhých let

zdálo se mi tenkrát
že mám smítko v oku
dnes si říkám, že to možná byl
malý záblesk poznání že se odchlipuje
skutečnost – bláznivá myšlenka a přece
ty chvíle které si pamatujeme
se od těch které zapomínáme
na první pohled
ničím neliší

a tahle malá nepozornost
je vše co stačí k tomu
abyste skončili
na té druhé straně
někdo vám vzal něco
co jste nechtěli
a třeba za to ani nezaplatil
zatímco vy jste měli neodbytný pocit
že s placením je řada na vás

a odpověď?
snad
tam někde
daleko

zeje roklina
v ní klopýtají lidé ve zjizvených šatech
na zádech luk a šípy
někdo má navíc oštěp, jiný kopí

podívejte se pořádně
třeba zjistíte že tohle místo
někde v mezopotámské úžině
kam jste nikdy ani ve snu nezabloudili

znáte do posledního kamene

do posledního zrnka písku
na vlastní zaprášené tváři

a přijdete
na to že v dolině jóšafatské
odpočítávají i vaše hodiny
sázejí na vás a jindy se znaleckým úšklebkem
zase ruší sázky
a vy zatím
vyhráváte a
prohráváte

prohráváte a vyhráváte
a za neskutečných nocí
které už ráno nejsou pravda
si vztekle rvete vlasy


vždycky
to vypadá
jako malicherný příběh o dvojí nevypité kávě

Žádné komentáře:

Okomentovat