neděle 21. dubna 2019

modrá

chtěla jsem tě vzít domů
přiložit na oheň
a než se umyješ
uvařit večeři

toulavá stvoření jako ty
se ale domů bojí
- možná v nich vidí jen klece
možná způsob jak o všechno přijít
a možná čekají na to
až jim to někdo řekne dost důrazně:
OKAMŽITĚ POJĎ SEM.
POTŘEBUJU TĚ.
- tak jak jsou na to zvyklí.
a pak jim někdo začne ubližovat
dokud zas neseberou
tu hrst odvahy k odchodu
odnikud nikam

přála jsem si pro tebe lepší dům
se spoustou dveří a oken
kterými bys mohl chodit ven a zase dovnitř
v kteroukoli denní i noční hodinu

ale
buď jsi mě neznal
nebo jsi už v nic nevěřil.
řekl jsi:
záclony ve tvých oknech
jsou příliš modré
nelíbí se mi
otočil ses
a odešel.

nedíval ses, když má okna rozbíjeli kameny
neviděls jak na stůl, který jsem ti prostřela, padalo bláto
neposlouchals, když se mi smáli.

pozdě
až uprostřed noci
jsem vstala

došlo mi
že se nemám kam vrátit.

běhám venku a kreslím na oblohu
je sice dál stejně modrá
ale třeba se ti jednoho dne zalíbí

4 komentáře:

  1. Modrá je inšpirujúca... ☺️

    Je večer modravý

    Je večer modravý a Petřín zmrzle dýchá
    Věčně žít s pohledem upřeným na Prahu
    Má modrá hodina je pokorná a tichá
    Tu dává naději tu bere odvahu

    Tou modří posedlý jež nebi kane z rány
    Tou modří večerní tříštěnou do střepů
    Tou modří na křídlech co roznášejí vrány
    Tou modří procházím bosý a poslepu

    Po ničem netoužím jen zadržet tu chvíli
    Sám sebe za slova však chytit nemám sil
    Duše je na dosah a hodina se chýli
    Den padá do temnot a mne tu zůstavil

    Tak jako tak se ale oko kalí
    V místech kde jsme se milovali

    (Jiří Dědeček)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyhýbám se vlastnímu blogu, pardon tedy, že nereaguju.
      Kam Ty na tu poezii chodíš... a jak to, že já takhle krásný věci neznám.
      Hm. Hm.

      Vymazat