pátek 21. prosince 2018

Přání

Dneska ráno se mi zdálo o tom, že jsem na polární expedici. Potkala jsem tam milýho vysokýho blonďáka. No. 
Ne zrovna pravděpodobný.
Každopádně to, že se mi v hlavě objevila možnost, že bych se účastnila polární expedice, asi znamená, že jsem se ještě úplně neodnaučila snít.


Nedávno jsem si začala psát svoje přání do svýho papírovýho deníku.
Mám tam, co si přeju pro sebe a co pro ostatní, co pro svět. Všechno to sepsat mi přineslo velkou úlevu.

Zjistila jsem totiž, že v mém seznamu tvoří absolutní většinu věci, které nedokážu nijak ovlivnit.
Díky tomu víc vnímám, že nemá cenu snažit se vypustit duši pro to málo, co člověk na světě udělat dokáže. Má cenu samozřejmě pracovat naplno, ale nemá cenu se přepínat, frustrovat, snažit se zachraňovat svět. Protože to, co na světě děláme, je jen malá část toho, co si přejeme, aby se stalo, vždycky. A možná právě to je důvod, proč Bohu záleží na modlitbách. Možná si z celého srdce přeje poslouchat naše přání a pracovat na nich. Možná ho baví právě to, že si přejeme vždycky víc, než jsme schopní a dokážeme. A těší ho, když mu ty svoje přání šeptáme před spaním.

Taky mě tak nějak uklidňuje, že v mojí mysli se toho odehrává víc než na mojí denní fyzicky omezené bázi. Že můžu být svobodná od svojí denní omezenosti.
Můžu myslet ve velkém, i když toho dokážu málo.
A není to zbytečné, podle toho, čemu věřím, není.

Pak mám ale ještě jinej druh přání.
Věci, pro který bych chtěla taky něco udělat, aby se staly.


A ty si motivačně napíšu sem, ha.

Zvládnout na první pokus zkoušku z umělé inteligence a zkoušku ze slavistiky. 
Vyrobit si lightbox a naučit se animovat.
Začít prodávat svoje ilustrace.
Napsat skvělou závěrečnou práci.
Vybrat si správně navazující obor a zvládnout přijímačky.
Na chvíli odjet načerpat energii někam do zahraničí.
Sepsat manuál ke korekturám.
Dozvědět se víc o evropské historii. 
Věnovat se čtenářskému kroužku.
Otevřít se potkávání nových lidí.

(Nedělám si iluze, že tohle někoho zajímá :) Píšu si to sem úplně sobecky. To já to potřebuju vykřikovat do světa, aby mi bylo snazší toho dostát.)

/Btw. při sepisování svých přání jsem se zase inspirovala knížkou Skutečně sama sebou od Stasi Eldredge. Už je mi to trochu blbý psát, odkazuju se na Eldredgovi až moc často. Jak někde objevím něco lepšího, dám vědět :)
 


Žádné komentáře:

Okomentovat