pondělí 4. února 2019

Audioknihy

Když maluju, většinou poslouchám nějakou audioknihu. Podporuje to moji trpělivost, takže nemám sklon proces tvorby uspěchávat. Taky to odvádí moji pozornost, takže se míň stresuju tím, že ten obrázek už je zas na vyhození a často dokážu ještě leccos zachránit.
Často něco poslouchám i když uklízím, vařím, vlastně dělám jakoukoli manuální činnost, která se mi bez audioknihy dělat nechce nebo by mi nedávala až takovej smysl.

Poslouchám často na youtube.
Doporučuju knížky:

Jurský park od Michaela Crichtona
Nadaný žák od Stephena Kinga
Saturnin od Zdeňka Jirotky

Jsou příjemně namluvený a všechny tři obsahují hodně zajímavých a neotřelých myšlenek.
Jurský park je kritické zamyšlení nad moderní civilizací a vědou ve formě napínavého románu, Nadaný žák je typickej King, chtělo by se říct - psychologická sonda do jednotlivých postav trochu děsivého příběhu, zde konkrétně do dítěte a stárnoucího nacistického pohlavára. Přitom bych podotkla, že narozdíl od jiných Kingových knih mě tahle úplně nezdeptala, doposlouchala jsem celou, snad bez výraznějších následků.
Saturnin je veselý, avšak nepovrchní příběh z Prahy a jedné chalupy v přírodě, plný nevšedních nápadů, já už jsem ho četla několikrát a i poslouchala... vždycky mi dodá další chuť do života.

Nedávno jsem objevila i skvělou detektivku - jmenuje se to Zvony smrti a bylo to natočeno jako rozhlasová hra na pokračování. Má to takovou tu staroanglickou atmosféru, perfektní s černým čajem k deštivému odpoledni/večeru.

Z detektivek se tam dají najít ještě ty od Agathy Christie a od G. K. Chestertona - ty moc neposlouchám, protože většinu z nich mám přečtenou. Ale určitě doporučuju. Stejně jako Tolkienovy knihy - Pán prstenů a Hobit.

Super jsou taky Pratchettovy knihy, ale ty jsem neposlouchala na youtube, stáhla jsem si je od nějakého amatéra namluvené na uloz.to, mluví je skvěle. Jsou tam myslím Čarodějky na cestách, ty mi přišly geniální, zbytek si už moc nepamatuju.

Možná tenhle seznam budu časem doplňovat.
Sama si přeju některý knihy namluvit. Uvidíme :)

Žádné komentáře:

Okomentovat